5 sportoefeningen mét resultaat

Heb je net als REVIVE ook nood aan een dosis sportoefeningen na een lange, luie vakantie? Of wil je tussen al het werk door even sporten? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij hebben speciaal voor jullie vijf video’s gemaakt met simpele, maar doeltreffende sportoefeningen. Snel uit die luie zetel en uitproberen maar! 

1. Buikspieroefening deel 1

De eerste oefening is een klassieker, maar levert heel wat op. De buikspieroefening zorgt al snel voor een plattere buik, wat ideaal is voor de naderende zomer. Zorg er zeker voor dat je je nek niet belast bij deze oefening, maar dat je je buikspieren al het werk laat doen. Het ideale is elke dag een tiental minuten de oefening uitvoeren, zo bekom je het snelst resultaat. En om de workout niet te klassiek te maken, kan je tijdens de oefening je benen in de lucht houden. Zo kan het bloed goed door je benen stromen. Twee vliegen in een klap dus!

 

2. Buikspieroefening deel 2

Deze oefening is ook gericht naar de buikspieren toe, maar is niet zo klassiek als de eerste. De bedoeling is dat je je bovenlichaam steeds meer naar achteren laat leunen, zonder de grond te raken. Door de beweging lichtjes op en neer te doen, worden je buikspieren steeds iets warmer. En voor diegene die er snel mee weg zijn: je mag gerust telkens iets dieper naar achter leunen voor een beter resultaat.

De tweede oefening in het filmpje sluit aan bij de eerste. Ook hier worden je buikspieren getraind. Door je armen van de ene naar de andere kant van het lichaam te draaien, worden je schuine buikspieren getraind. Probeer je ook bij het heen en weer draaien niet af te duwen van de grond, maar laat je buikspieren het werk doen.

 

3. Beenoefening

De derde oefening is goed voor slanke benen. Door je benen in de lucht te houden stroomt niet alleen het bloed goed door, maar worden ook alle spieren aangesproken. Er wordt hierdoor ook wel wat uithoudingsvermogen gevraagd, maar het resultaat mag er na enkele beurten dan ook zijn. Probeer ook zeker je benen zoveel mogelijk te strekken.

 

4. Billenoefening

De vierde workout is er eentje voor de billen, want wie wil er nu geen strakke poep? De bedoeling bij deze oefening is om eerst het been zijwaarts naar je lichaam toe te trekken. Hierdoor worden de bilspieren warm. Hierna strek je het been naar achteren. Op die manier worden verschillende bilspieren aangespannen. Let wel op: wanneer je de oefening nog niet veel hebt gedaan, kan je al snel een lichte kramp voelen in je billen. Doorzetten is dus de boodschap, maar pauzeer ook op tijd als het echt niet meer gaat.

 

5. Buikspieroefening deel 3

Ook deze oefening is er eentje voor een platte buik, maar is een tikkeltje zwaarder dan de vorige twee. Hierbij houd je zowel de voeten als het bovenlichaam van de grond en ga je met beiden zachtjes op en neer. Vergeet zeker niet dat het bij deze workouts draait om resultaat op termijn, waardoor het dus zeker geen zin heeft om je te overbelasten. Bouw de oefeningen dus rustig op en wissel voldoende af tussen de verschillende workouts.

 

 

Hoeveel je elke oefening moet uitvoeren voor een goed resultaat, is moeilijk te zeggen. Het hangt er vooral vanaf hoe getraind je bent. We raden aan om langzaam op te bouwen. Als je voelt dat het beter gaat, kan je proberen om het minstens één liedje vol te houden. Kies tijdens deze workouts dus een playlist die je moed geeft en waar je je happy door voelt. Heel veel succes en laat ons zeker weten of de oefeningen lukken!

Uitgelichte afbeelding: CC by ThoroughlyReviewed

Deel op sociale media:

Geef een reactie